Mensen zitten nu eenmaal verschillend in elkaar! Ik ben nu eenmaal zo, dus zo moet je mij maar nemen! Herkenbaar? Helaas, als u iets wilt van de ander dan is het verstandig om uzelf aan te passen. Kennis van en inzicht in u eigen gedrag en dat van uw klanten en medewerkers biedt u de mogelijkheid om uw communicatie pasklaar af te stemmen op de ander. U zult meer geaccepteerd worden als leider of adviseur en uw boodschap zal duidelijker zijn voor de ontvanger.
Om eens te testen hoe de gemiddelde kennis van algemeen waarneembaar gedrag is heeft ZiBri op de netwerkbeurs van afgelopen december een prijsvraag georganiseerd. Vijfentwintig beursbezoekers en standhouders zijn deze uitdaging aangegaan. De uitslag was zowel duidelijk als onthutsend: slechts 25 % van de deelnemers scoorden een voldoende, waarvan slecht twee het helemaal goed hadden. Opmerkelijk is dat vooral mensen van reclame- en trainingsbureaus een voldoende scoren.
Kortom: voor 75 % van alle ondernemers is het te het eigen gedrag in kaart te brengen. U bent tenslotte de meest invloedrijke persoon in uw organisatie…inclusief uw valkuilen….
Stel uw eigen pakket samen. Zo ziet u wat uw begeleiding kan kosten.