trainingen

De vakman als ambassadeur

Over uw belangrijkste reclame en imago-instrument

Heeft u eindelijk die langverwachte opdracht binnengehaald, hoort u dat Henk die gaat uitvoeren…. Herkent u deze situatie? Vaak hebben uw niet commerciële collega’s niet echt in de gaten wat het commerciële effect van hun handelen is. Goed bedoeld proberen zij op een collegiale, soms joviale manier de klus wel ‘effe’ te klaren. Of erger nog: ze klagen en mopperen over u of uw bedrijf tegen de medewerkers van uw klant. Deze onbewuste ‘vuile was’ heeft vergaande gevolgen voor uw toekomstige relatie met de klant. Weg zorgvuldig opgebouwd imago, dure promotiecampagne, beursinvestering….

Het kan ook anders. In deze training leren uw niet commerciële collega’s om:

– Zich bewust te zijn van hun Ambassadeurs rol
– Zich service en klantgericht te gedragen
– Alert te zijn op verkoopsignalen en wensen van de klant
– Klantgericht te communiceren
– Oplossingsgericht te handelen